سایت یا اینستاگرام، کدام برای فروش کالا بهتر است؟ (و ۵ فروشگاه اینترنتی برتر ایران برای فروش آنلاین مانتو و لباس زنانه در سال ۱۴۰۰)

فهرست مطالب

قبل از فراگیری اینترنت، اگر می‌خواستید کالاهای خود را بفروشید، محدود به برخی از مکان‌های محلی مثل مغازه ها، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها بودید.

اما امروزه، با وجود وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به سادگی فروش هر چیزی را از خانه و بدون نیاز به ترک خانه خود، تجربه کنید.

در این مطلب به طور ویژه به بررسی ۳ روش اصلی فروش آنلاین لباس و پوشاک و پس از آن ۵ سایت برتر در زمینه‌ی فروش آنلاین را معرفی خواهد شد.

البته می‌توانید از روش‌های ذکر شده در این مقاله برای فروش آنلاین در هر حوزه‌ای استفاده کنید، اما برخی موارد به طور تخصصی مربوط به حوزه‌ی مد می‌باشد.

مزیت‌های فروش آنلاین

قبل از شروع نگاهی به مزایای فروش آنلاین و بازار بزرگی که در اختیار شما قرار می‌دهد، داشته باشیم.

فراتر از محدودیت‌های زمانی و مکانی

تقریبا اغلب فروشگاه‌های فیزیکی در روزها و ساعات مشخصی از هفته فعال هستند. اما در فروشگاه‌های آنلاین هیچ نوع محدودیت زمانی وجود ندارد.

مشتریان می‌توانند هر وقت که بخواهند اطلاعات مربوط به محصولات مختلف را مطالعه کرده و از این فروشگاه‌ها خرید کنید.

نکته‌ی دیگر اینجاست که برای هر اقدامی در فروشگاه فیزیکی، خودتان یا فروشنده‌هایی به نمایندگی از شما باید در فروشگاه حاضر شوند.

این در حالی است که در فروشگاه آنلاین می‌توانید از هر نقطه‌ای از جهان که به اینترنت دسترسی داشته باشید به ویرایش مطالب درون سایت بپردازید.

به این شکل هر ساعت و هر روز از هفته در هر نقطه‌ی جغرافیایی می‌توانید محصولات‌تان را بفروشید و اطلاعات مربوط به کسب‌وکارتان را بررسی کنید.

هزینه‌ی کمتر

بسیاری از کسب وکارهای فیزیکی نیازمند مسائلی مثل اجاره محل، تسهیلات رفاهی مانند آب، برق و… هستند.

اما در کسب و کارهای آنلاین می‌توانید تا حد قابل‌توجهی هزینه‌های تحمیلی در فروش فیزیکی را از سر راه‌تان بردارید و به سمت تجارتی پرسودتر حرکت کنید.

دسترسی به بازاری بزرگ

در فروش آفلاین (فیزیکی) مشتریان محدود به محل و شهرتان هستند.

اما در فروش آنلاین محدود به فروشگاه‌های فیزیکی و جغرافیای خاصی نخواهید بود و به بازاری به وسعت ایران دسترسی خواهید داشت.

فروش آنلاین در حال رشد است

مشغله‌های بسیار افراد و خصوصا فراگیری اینترنت در کشور، مشتریان را بیش از هر زمان دیگری به سمت خرید آنلاین سوق داده است.

خرید در یک فروشگاه فیزیکی ممکن است مانند گذشته افراد را جذب خود نکند.

مشتریان به راحتی از خانه‌های خود به دنبال گزینه‌های راحت‌تر و سریع‌تر برای خرید هستند.

شما به روی دنیا باز هستید

در یک فضای فیزیکی، مردم باید از کنار فروشگاه شما رد شوند تا «بدانند شما وجود دارید».

یک فروشگاه آنلاین می‌تواند برای همه در سراسر جهان در دسترس باشد و تا زمانی که کالایی داشته باشید، آن‌ها می‌توانند از شما خرید کنند.

بدون تعطیلی

بدون تعطیلات یا زمان بسته شدن تجارت آنلاین لباس شما هفت روز هتفه در ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت ۲۴/۷ در دسترس مشتریان خواهد بود.

فاصله‌ی مشتریان با شما، فقط یک اشاره است! با راه اندازی فروش آنلاین، شعبه‌ای از فروشگاه شما همیشه در جیب مشتریان شماست!

۳ روش کلی برای شروع فروش آنلاین و انتقال کسب و کار خود به بستر آنلاین

حال که به مزایای فروش آنلاین پرداختیم، در ادامه ۳ فضای اصلی برای راه اندازی شعبه‌ی آنلاین معرفی می‌شود.

هر یک از موارد دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه اشاره شده است، نکته‌ی حائز اهمیت وضعیت و شرایط شما برای انتخاب یک یا چند مورد از موارد می‌باشد.

برای شروع کسب و کار آنلاین‌تان ۳ گزینه‌ی متفاوت در دسترس دارید که به طور مختصر عبارتند از:

  1. شبکه‌های اجتماعی
  2. ایجاد فروشگاه آنلاین با هاست دامین شخصی و رشد برند شخصی
  3. همکاری با سایت‌های فروش (مارکت پلیس)

فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی

طبق آمار منتشر شده در سال ۱۳۹۷ تعداد کاربران اینترنت در ایران را ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار اعلام شده است.

وب سایت استاتیستا نیز در گزارشی تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام را حدود ۲۴ میلیون نفر اعلام کرده است.

به عبارت دیگر، حدود ۳۲ درصد از کاربران اینترنت در ایران، در اینستاگرام نیز فعال هستند.

شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام به شما امکان می‌دهند محصولات خود را در معرض دید مشتریان احتمالی قرار دهید.

با این وجود اینکه آیا شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین می‌باشد، محل اختلاف بسیاری است.

در ادامه مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار آنلاین در شبکه‌های اجتماعی را خواهم گفت.

مزایا

رایگان بودن

اینستاگرام و تلگرام کاملا رایگان بوده و استفاده از آن هیچ گونه محدودیتی برای افراد ندارد.

برای استفاده از اینستاگرام نیازی به تهیه هاست یا دامنه نیست، همین طور محدودیتی در مورد فضای مربوط به آپلود عکس‌ها و فیلم‌ها نخواهید داشت.

کاربر زیاد

همانطور که دربالا نیز اشاره شد، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر، کاربران بسیاری دارند.

دسترسی به این کاربران به سادگی ایجاد یک پیج بوده و بعد از هنر شما برای تبدیل کاربران به مشتریان وفادارمی باشد!

معایب

خطر فیلتر شدن

یکی از مهترین مشکلات بنا کردن کسب و کار بر پایه‌ی اینستاگرام، خطر فیلتر شدن می‌باشد.

مشخص نیست که اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، تا چه زمانی سرپا خواهند بود. ممکن است کسب و کار شما رونق خوبی داشته باشد، اما تمام زحمات شما به یکباره از بین رود! و تمام مشتریان خود را از دست بدهید.

عدم دسته بندی

به طور قطع شما قصد فروش چند مدل محصول را دارید، اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی راهی برای طبقه‌بندی محصولات در نظر نگرفته است.

این امر پیدا کردن محصول مد نظر را برای مشتری شما سخت خواهد کرد، خصوصا زمانی که محصولات زیادی برای فروش داشته باشید.

اینستاگرام نیز مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی، به صورت خطی می‌باشد یعنی هر بار که پست جدیدی ثبت می‌کنید، پست‌های قبلی کمتر دیده می‌شوند.

عدم بروزرسانی و زحمت بسیار برای مدیریت

خطی بودن اینستاگرام باعث می‌شود بروزرسانی قیمت‌ها و تعداد موجودی که از مهمترین قسمت‌های فروش آنلاین است، وقت زیادی از شما بگیرد.

اگر شما فقط ۱۰۰ محصول داشته باشید و بخواهید قیمت و موجودی را بروز نگه دارید، روزانه باید چندین ساعت از وقت خود را صرف اینکار کنید.

دفن شدن پست ها، زیر پست‌های جدید نیز مشکل دیگری است که می‌تواند زمان زیادی از شما برای پست کردن مجدد محصولات پرفروش و… بگیرد.

نداشتن درگاه پرداخت و اعتمادسازی

نبود درگاه پرداخت و دیگر موارد نیازمند تلاش بسیار از جانب شما برای اعتمادسازی و کسب مشتریان وفادار می‌باشد.

در آخر

مزایا و معایب فروش آنلاین در اینستاگرام بررسی شد، اما تاکید می‌کنم: بهترین فضا برای شروع فروش آنلاین با توجه به شرایط و منابع شما باید انتخاب شود.

به همین جهت ممکن است بهترین فضا برای شما (خصوصا فروشندگان نوپا) به دلیل رایگان بودن و سادگی، می‌تواند شبکه‌های اجتماعی باشد.

ایجاد فروشگاه آنلاین شخصی

ایجاد فروشگاه آنلاین شخصی چالش‌های خاص خود را دارد، اما اگر به درستی انجام شود می‌تواند بسیار رضایت بخش و سودآور باشد.

منظور از ایجاد فروشگاه آنلاین، ایجاد سایت فروشگاهی برای کسب و کارتان در هاست و دامنه‌ی مختص شماست. سایتی که صد در صد مالکیت مادی و معنوی آن متعلق به شماست.

بزرگترین نقطه ضعف این است که شما باید خودتان را به بازار عرضه کنید و بازدید خود را از سایت خود بالا ببرید. اساسا، شما نام تجاری خود را ایجاد می‌کنید و این می‌تواند کمی زمان ببرد.

نکته مثبت این است که سود شما متعلق به شماست – هیچ کمیسیونی وجود ندارد و شما کنترل کاملی بر استراتژی قیمت‌گذاری خود دارید.

مزایا

تجارت شما به جایی می‌رود که شما می‌روید

حداقل برای سال اول یا همین حدود، تعطیلات * واقعی * بدون لپ تاپ را فراموش کنید!

هنگامی که یاد می‌گیرید چگونه به فروش آنلاین بپردازید، هر مکان در جهان می‌تواند دفتر شما شود و در بیشتر مواقع، آخر هفته‌ها، شب‌ها و تعطیلات کار می‌کنید. تنها تفاوت این است که شما این کار را با لبخند بر لب انجام می‌دهید.
از ساحل یا خانه خود کار کنید – هر کجا که بروید، فقط به اندازه روشن کردن wi-fi از تجارت خود فاصله دارید. هر کاری که می‌کنید باید شما را به سمت موفقیت سوق دهد.

ساخت برند شخصی

ایجاد فروشگاه آنلاین، این اطمینان را به شما می‌دهد که برند شخصی خود را بر روی سنگ بنای محکمی پایه‌گذاری کرده اید.
برند شخصی همان چیزی است که کمک می‌کند با کار کمتر، درآمد به مراتب بیشتری کسب کنید.

کنترل کامل

سایت فروشگاهی شما، به دلیل امکان برنامه نویسی، کنترل کاملی روی تک تک قسمت‌های سایت، کمپین‌های فروش و… می‌دهد.

پتانسیل بالا در کسب درآمد

اگر جریان ترافیکی مداوم به فروشگاه شما وارد می‌شود و نرخ تبدیل کاربر به مشتری خود را خوب بهینه کنید، به سادگی حتی زمانی که خواب هستید، درآمد کسب کنید.

مدیریت ساده موجودی و محصولات

فروشگاه آنلاین تمامی محدودیت‌ها و معایبی را که اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی بر شما تحمیل می‌کنند از جمله مدیریت موجودی انبار را حل و فصل می‌کند.

معایب

هزینه داشتن

راه اندازی فروشگاه آنلاین نیازمند پرداخت هزینه‌هایی برای هاست، دامین و البته قسمت مهم آن یعنی ایجاد و توسعه برنامه شامل کدنویسی و… می‌باشد.
اگر قصد داشته باشید فروشگاه خود را از پایه برنامه نویسی، باید متحمل هزینه‌ی زیادی (از ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان) شوید.
راه ارزان‌تری مثل استفاده از cms‌های آماده مانند ووکامرس و… وجود دارد. (از ۲ الی ۱۰ میلیون تومان برای شروع کار)

بازدهی دیرتر

مسلما ایجاد فروشگاه آنلاین به معنای اتمام کار و شروع فروش نیست. بلکه تازه بعد از ایجاد سایت فروشگاهی، کار شما آغاز خواهد شد.

ممکن است شما در اینستاگرام، با کمی تبلیغات طی چند روز اولین سفارش خود را دریافت کنید، اما موضوع در سایت کمی متفاوت است.

شناساندن سایت و جذب کاربران جدید، به زمان بیشتری نیاز دارد، در ابتدای کار فقط شما از وجود سایت‌تان اطلاع دارید!

یکی از روش‌های افزایش بازدید و مشتریان، استفاده از تولید محتواست. پیشنهاد می‌کنم در همین زمینه مطالعه کنید: قوی‌ترین و موثرترین تکنیک افزایش فروش اینترنتی پوشاک و جذب مشتری جدید!

مارکت پلیس چیست؟

بزرگترین نگرانی برای همه فروشگاه‌های آنلاین:
افزایش فروش و رسیدن به بالاترین تعداد مشتری و فروش به سریعترین شکل ممکن است، اما مارکت پلیس‌ها این مشکل را حل خواهند کرد.
اگر تا کنون نام مارکت پلیس رو نشنیده اید، برای آشنایی با این سایت‌ها ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید.
آن‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای تجارت الکترونیکی باشند، اما قبل از شروع کار، باید تمام متغیرهای مربوط به تصمیم گیری را تجزیه و تحلیل کنید.

بیایید با تعریف شروع کنیم:
Marketplace یک مرکز خرید مجازی است که به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان کار می‌کند.
اجازه دهید مثالی را در این مورد با هم دیگر بررسی کنیم:
به این فکر کنید که واقعاً یک مرکز خرید فیزیکی چیست؟
این مکان جایی است که هزاران مشتری به آنجا مراجعه می‌کنند زیرا خرید آن‌ها در یک مکان با فروشگاه‌های متنوع راحت است.
همچنین مکانی است که به عنوان صاحب مغازه، علاقه‌مند به حضور در آن هستم زیرا روزانه مشتری‌های زیادی به آنجا می‌روند.
مارکت پلیس در دنیای تجارت الکترونیکی همان چیز است. جذاب به نظر می‌رسد، درست است؟

مزایا: چرا می‌خواهید تجارت الکترونیکی خود را در مارکت پلیس انجام دهید؟

همانطور که قبلا توضیح دادیم، بزرگترین مزیت تعداد مشتریانی است که از طریق بازار به محصولات شما دسترسی دارند.
اما این همه ماجرا نیست.

شما به حجم بیشتری از ترافیک (حتی بین المللی) دسترسی دارید

مارکت پلیس‌ها دارای تعداد زیادی مشتری هستند که به طور منظم در این وب سایت‌ها گشت و گذار می‌کنند و آمادگی لازم برای خرید را دارند.
تعداد افرادی که می‌توانند از شما بازدید کنند بسیار زیاد است. در واقع مارکت پلیس‌ها مشکل جذب و افزایش مشتری را برای شما حل کرده اند.

شما خود را از جنبه فنی رها می‌کنید

برای فروش در یک مارکت پلیس (بازارگاه) نیازی به داشتن وب سایت اختصاصی و دانش فنی ندارید.
این پلتفرم‌ها خود فضایی را ارائه می‌دهند که در آن می‌توانید محصولات خود را اضافه کنید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد کارهای «ثانویه» ندارید، بنابراین مدیریت همه موارد زیر را آسان می‌کند:
• درج محصولات
• روش‌های پرداخت: با استفاده از مارکت پلیس فروشگاه شما بدون هیچ دردسری یک یا چند درگاه پرداخت امن در اختیار خواهید داشت.
• جذب مشتری: معمولا خود این سایت‌ها برای افزایش کاربران و بازدید کنندگان تبلیغات می‌کنند، کمپین می‌زنند و بسیاری استراتژی دیگر برای افزایش کاربر و بازدید کنندگان خود دارند.

در این نوع سایت‌ها شما فقط بر روی مدیریت محصولات و سفارشات خود تمرکز می‌کنید. آسان است، درست است؟

ارزان‌تر از داشتن فروشگاه خودتان است

از آنجا که نیازی به داشتن وب سایت اختصاصی ندارید، می‌توانید در هزینه‌های زیادی (و ساعات کاری) مربوط به بازاریابی دیجیتال صرفه جویی کنید، زیرا بازار این ساختار را فراهم می‌کند که شما باید به محض ثبت نام شروع به فروش کنید.
بنابراین، شروع همکاری با این پلتفرم‌ها نیازی به مواردی از این قبیل ندارد:
• نام دامنه
• هاست
• طراحی وب سایت
• دانش فنی برای توسعه‌ی سایت

اعتبار و اعتماد شما را افزایش می‌دهد

یکی از مهمترین مشکلات فروش آنلاین‌عدم اعتمادی است که مشتریان ممکن است هنگام تکمیل خرید و پرداخت داشته باشند.
وقتی از طریق مارکت پلیس می‌فروشید، اعتبار آن به شما کمک می‌کند زیرا بی‌میلی مشتری به دلیل تضمین‌های ارائه شده توسط پلتفرم، کاهش می‌یابد.

ثبت محصولات و برند شما در موتور‌های جستجو

از مزیت‌های دیگر مارکت پلیس‌ها ثبت شدن محصولات و کسب و کار شما بر خلاف اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی در موتور‌های جستجو مثل گوگل است.
به این ترتیب به سادگی می‌توانید به هزاران مشتری که هر روز از طریق گوگل به دنبال خرید محصولات هستند، دسترسی داشته باشید.

معایب: قبل از انتخاب بازار برای تجارت الکترونیکی، چه مواردی را باید بررسی کنید؟

بدیهی است که استفاده از این مزایا قیمتی دارد، زیرا مارکت پلیس نیز شغلی است که می‌خواهد سود کسب کند.
خوب حالا بیایید نگاهی به جنبه نه چندان زیبا بیندازیم.

آن‌ها برای هر فروش کمیسیون می‌گیرند

بسته به بازار و نوع محصول، کارمزد هر کالای فروخته شده می‌تواند از ۵ تا ۲۰ درصد باشد.
شما باید هنگام محاسبه سودآوری محصولات به این نکته توجه داشته باشید.

شما در کنار رقبای خود هستید

اگرچه رقبا همیشه یک عامل منفی نیستند، واقعیت این است که بین فروشندگان مختلف در یک مارکت پلیس ممکن است جنگ قیمت و محصول کپی شده‌ای وجود داشته باشد که در نهایت یک کابوس واقعی باشد.
به دلیل تعداد زیاد رقبا در یک مکان، شما مجبورید دائماً در قیمت‌های خود تجدید نظر کنید، این امر می‌تواند حاشیه‌های شما را کاهش دهد.
(البته نه همیشه! برخی از مارکت پلیس‌ها امکانی را در نظر گرفته‌اند که مشتریان وفادار خود را داشته باشید – مثل خاص باش مارکت)

هنگام تصمیم به ترک بازار همه چیز را از دست می‌دهید

اگر زمانی تصمیم بگیرید از مارکت پلیس خارج شوید و از طریق فروشگاه شخصی‌تان به فروش خود بپردازید، تمام کارهایی را که انجام داده‌اید را پشت سر می‌گذارید، از جمله:

  • محصولات درج شده
  • تاریخچه فروش
  • آمار سفارشات، فروش و بازده
  • داده‌های مشتری
  • بررسی‌ها و توصیه‌ها

۵ تا از بهترین مارکت پلیس‌ها برای فروش مانتو و لباس در ایران

دیجی کالا

مزیت‌ها

  • ثبت‌نام کاملا رایگان
  • استفاده از شبکه بزرگ توزیع دیجی‌کالا
  • دسترسی به مخاطبان میلیونی در سراسر ایران
  • مورد اعتماد بودن

معایب

  • واریز پول فروش شما حداقل دو هفته الی دو ماه بعد از پردازش سفارش
  • اعمال جریمه‌های سنگین در ازای‌عدم ارسال به دلیل موجوی، قیمت و تاخیر و…
    • اگر نتوانید سفارش را به دلایلی مثل اتمام موجودی، تغییر قیمت و… ارسال کنید، باید خود را برای پرداخت جریمه از ۲ الی ۴ برابر کارمزد محصول آماده کنید.
  • هزینه مالیات
    • این هزینه، ۹ درصد کمیسیونی است که دیجی کالا از شما دریافت می‌کند. مثلاً شما ۳۰۰ هزار تومان فروش داشته اید. دیجی کالا ۱۰ درصد کمیسیون را برمی‌دارد که ۳۰ هزار تومان می‌شود. ۹ درصد این مبلغ را کم کنید و مالیات به دست می‌آید. (۲۷۰۰ تومان)
  • فضای رقابتی شدید
    • رقابت در دیجی کالا، کار سختی است. چون شما باید قیمت معقولی را ارائه دهید و همه سعی دارند نسبت هم ارزان‌تر بفروشند.
    • البته تنها قیمت مهم نیست. خریداران به نمره‌ی عملکرد و درصد رضایت از کالای شما هم اهمیت می‌دهند.

بوتیک

مزایا

  • بدون کمیسیون
    • بوتیک کمیسونی از شما دریافت نخواهد کرد. فروش در این پلتفرم مستقیما به عهده‌ی شماست.
    • بوتیک فقط محصولات شما را در سایت خود آگهی می‌کند و برای خرید، اطلاعات تماس شما را به کاربر نمایش می‌دهد.
  • فروش مستقیم و ارتباط مستقیم با مشتری
  • واریز شدن مستقیم پول به حساب فروشنده
  • نمایش لوگو، برند و شماره تماس و دیگر موارد و امکان ارتباط مستقیم کاربر با شما
  • امکان انتقال خودکار محصولات از اینستاگرام به بوتیک
  • فروشگاه تخصصی در زمینه‌ی پوشاک، کیف و کفش
  • به دلیل فروش مستقیم، الزامی به قبول شرایط تعویض و مرجوعی کالا نمی‌باشد

معایب

  • نیاز به پرداخت هزینه برای هر ماه و درج محصول
  • قیمت نسبتا بالا
    • از یک میلیون تومان تا ۲۲ میلیون تومان
  • برای فروشگاه نوپا که فقط می‌توان یکبار خرید کرد مبلغ ۷۵ هزار تومان برای درج ۲۰۰ محصول در ماه
  • منقضی شدن محصولات (وعدم نمایش اطلاعات تماس) یک ماه بعد از درج محصول

باسلام

مزایا

  • ثبت نام سریع و راحت
  • درج سریع و راحت محصولات
  • بازدید بالا
  • ارتباط مستقیم با مشتری (از طریق سایت)

معایب

  • کسر کارمز از ۱ الی ۹ درصد به صورت متغیر (بسته به نوع محصول و نوع ارسال)
  • تسویه حساب بعد از تایید دریافت توسط مشتری
  • الزام به قبول شرایط تعویض و مرجوعی کالا

پاساژ

مزایا

  • بازدید بالا
  • امکان تماس مشتری با فروشنده (با تاکید بر اینکه تبادلات مالی باید داخل سایت انجام شود)
  • بدون کارمزد
  • ثبت نام و درج محصول رایگان

معایب

  • دریافت ودیعه در زمان شروع همکاری (این مبلغ در زمان قعط همکاری به شرط نداشتن جریمه قابل برگشت است)
  • اعمال جریمه‌هایی برای بروز نبودن قیمت، موجودی، تاخیر در ارسال و…
  • احتمال دیده نشدن محصولات به دلیل کارمزد صفر و نیاز به خرید پلن تبلیغاتی (۱۹۹ هزار تومان تا ۱.۰۳۹ هزار تومان در ماه)
  • الزام به قبول شرایط تعویض و مرجوعی کالا و شرایط سخت گیرانه در این زمینه

خاص باش مارکت

مزایا

  • فروشگاه تخصصی در زمینه‌ی پوشاک، کیف و کفش
  • ثبت نام کاملا رایگان و درج رایگان محصول بدون نیاز به خرید اشتراک یا پرداخت ودیعه
  • دارای سیستم مدیریت گروهی محصولات، انبار و سفارشات
  • شفافیت مالی
  • امکان پرسش و پاسخ و ارتباط با مشتری پیش از سفارش و پس سفارش
  • پنل کاربری راحت و ساده
  • تسویه حساب در کمترین زمان بلافاصله بعد از تایید دریافت محصول (حداکثر ۷ روز)
  • امکان ویژه برای تبلیغات رایگان محصولات و کسب و کار شما
  • اطلاع‌رسانی ایمیلی و پیامکی سفارشات به فروشنده
  • محافظت از فروشنده: تمامی مبالغ در زمان سفارش به صورت آنلاین از مشتری دریافت می‌شود.

معایب

  • کسر کارمزد (۹ درصد)
  • واریز و تسویه حساب بعد از رسیدن سفارش به دست مشتری
  • الزام به قبول شرایط تعویض و مرجوعی کالا (اگر کالا مشکلی نداشته باشد، دوباره برای فروش در سایت قرار می‌گیرد)

۳ نکته کوچک برای فروش موفقیت‌آمیز محصولات خود به صورت آنلاین

هنگامی که مکانی آنلاین برای فروش وسایل خود انتخاب کردید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه سریع می‌توانید درآمد کسب کنید؟

محتوای محصول خود را بهینه کنید

کالاهایی وجود دارد که بازدیدکنندگان مشاهده می‌کنند و کالاهایی که آن‌ها خریداری می‌کنند.
چه چیزی تفاوت ایجاد می‌کند؟
همه چیز در مورد محتوای محصول شما است. عناوین و توضیحات شما باید مختصر و واضح باشد، وضعیت آن را نمایش دهد (کاملاً جدید، مانند جدید، دست دوم و غیره) اگر یک کالای لباس باشد، شامل یک نمودار اندازه باشد.

علاوه بر این، برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب وقت بگذارید، توصیفات جذاب محصول را بنویسید و آن‌ها را بهینه کنید.
اما ممکن است، برخی از افراد که توضیحات شما را با دقت نمی‌خوانند، از شما سوالاتی می‌پرسند که قبلاً به آن‌ها پاسخ داده اید. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، فقط به یاد داشته باشید که دوستانه پاسخ دهید!

ارائه خدمات عالی به مشتری

صرف نظر از اینکه کسب و کار شما فیزیکی و آفلاین باشد یا بصورت آنلاین، یک روش فروش این است که تضمین کنید در صورت‌عدم رضایت مصرف کننده، بدون هیچ سوالی محصول را از وی پس بگیرید.
نگران نباشید، شما به عنوان فروشنده به راحتی می‌توانید دوباره محصول مرجوع شده را بفروشید.

بازاریابی محتوا

محتوای قوی شما را به مخاطبان خود متصل می‌کند، که یکی از روشهای پرکاربرد برای هدایت بازدید به فروشگاه آنلاین شما محسوب می‌شود.
به نکات مد بپردازید، فیلم، کتاب الکترونیکی، پادکست و مقاله ایجاد کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید و محتوایی ارائه دهید که مخاطبان شما علاقه‌مند باشند
(در خاص باش مارکت می‌توانید محتوای خود را به جامعه‌ی کاربران خاص باش مارکت ارائه دهید. حتما این حق را دارید که محصولات خود را معرفی کنید)

سوالات متداول

چرا مشاغل باید محصولات را به صورت آنلاین بفروشند؟

فروش آنلاین محصولات می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بسیار بیشتری نسبت به مشتریان در منطقه محلی خود داشته باشید.

فروش آنلاین محصولات برای مشاغل چه هزینه‌ای دارد؟

هزینه فروش آنلاین محصولات می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه‌ی فروش در فروشگاه شخصی شامل هزینه‌های ایجاد و نگهداری به صورت سالیانه می‌تواند چند میلیون تومان باشد.
هزینه‌های فروش در مارکت پلیس‌ها از ۵ الی ۲۰ درصد از فروش می‌باشد.
فروش در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نیز مستلزم هزینه‌هایی برای بازاریابی و تبلیغات است.

بهترین مکان برای فروش آنلاین محصولات من در کسب و کار من چیست؟

هیچ وب سایتی وجود ندارد که برای همه مشاغلی که می‌خواهند به صورت آنلاین بفروشند بهترین باشد. در پایان، نیازها و اهداف تجاری شما بهترین انتخاب را تعیین می‌کند.
اگر در شروع کار هستید، همیشه از پلن‌ای شروع کنید که کمترین هزینه‌ها را به شما تحمیل می‌کند. پس از آن با تجربه‌های بدست آمده، کسب و کار خود را رشد دهید.

آیا فروش آنلاین محصولات برای کسب و کار من بی‌خطر است؟

فروش محصولات خود بصورت آنلاین ایمن است زیرا اکثر پلتفرم‌ها از خصوصیات و حریم خصوصی قوی برای محافظت از مشتریان خود و استفاده از امن‌ترین سیستم‌های پرداخت موجود برخوردار هستند. در اکثر موارد، این سایت‌ها به مراتب ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر از اکثر سایت‌هایی هستند که خودتان نصب و اجرا می‌کنید.

چطور بهترین تاثیر را بر روی مشتریان خود برای افزایش فروش داشته باشم؟

اگر می‌خواهید بهترین تأثیر ممکن را بر روی مشتریان خود بگذارید در کمترین زمان ممکن محصول را آماده حمل کنید، محصول را با ظرافت بسته‌بندی کنید (مطمئن شوید که در هنگام حمل و نقل خراب نمی‌شود) و ارسال کنید.

آیا ضمانت مرجوعی و بازپرداخت را در برنامه فروشم بگنجانم؟

متأسفانه، گاهی اوقات قرار نیست مشتری آنچه را خریداری کرده دوست داشته باشد. سیاست بازگشت / مرجوعی را روشن کنید، اما با رد بازپرداخت پل‌ها را خراب نکنید.
همیشه به یاد داشته باشید که شما به عنوان فروشنده به راحتی می‌توانید دوباره محصول را به فروش برسانید و هزینه‌ای در این مورد به شما تحمیل نشود.

چطور فروش آنلاین را شروع کنم؟

اگر در ابتدای راه هستید، از محصولات کم شروع کنید و پس از مدتی، محصولات جدید را به کسب و کار خود اضافه کنید.

فروش را افزایش دهید،
نه حجم کار خود را

ابزارهای ساده و قدرتمندی برای رونق کسب و کار خود. استفاده آسان ، تسلط سریع و همه با قیمتی مقرون به صرفه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشنهاد ویژه!!👋 خرید ست 3 تیکه مانتو و شلوار چیچک